Πέμπτη 16 Φεβρουαρίου 2012

Όχι στο κλείσιμο της Εργατικής Εστίας

                                                                                                                KΕΝΤΡΟ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΩΝ                                               ΝΑΟΥΣΑ, 16-02- 2012
ΝΑΟΥΣΑΣ – ΗΜΑΘΙΑΣ                                                                   ΑΡΙΘ.: 3
ΒΕΝΙΖΕΛΟΥ 25
ΤΗΛ.: 23320-52152
ΦΑΞ:   2332052153
Blog: kepkaima.bogspot.com

Θέμα. :  «Όχι στο κλείσιμο της Εργατικής Εστίας»           
Tα μέτρα άρχισαν να εφαρμόζονται χωρίς καμιά καθυστέρηση και σε τομείς που δεν κοστίζουν για την πολιτεία ούτε ένα ευρώ.
Με την  απόφαση για το κλείσιμο της Εργατικής Εστίας  συνεχίζεται το ξήλωμα του κοινωνικού κράτους μετά την κατάργηση των συλλογικών συμβάσεων και το τσεκούρωμα των μισθών και των συντάξεων, με τη δημιουργία στρατιών ανέργων και άνοδο της φτώχιας.
Mε το κλείσιμο της Εργατικής Εστίας  έχουμε άμεσα οδυνηρά αποτελέσματα για τους εργαζόμενους σε πολλούς τομείς  όπως:
α. Κλείσιμο των βρεφονηπιακών σταθμών με τα γνωστά επακόλουθα για την εργαζόμενη γυναίκα και την οικογένεια.
β. Κατάργηση του Κοινωνικού Τουρισμού όπου με το πρόγραμμα συντηρούνται ξενοδοχειακές μονάδες  και οι εργαζόμενοι που καλύπτουν θέσεις εργασίας καθώς και χιλιάδες άλλες επιχειρήσεις επισιτισμού που εξυπηρετούν τις μονάδες αυτές που είναι συμβεβλημένες με το πρόγραμμα του κοινωνικού τουρισμού.
γ. Κατάργηση εισιτηρίων για θεατρικές παραστάσεις  και διάθεση κουπονιών για αγορά βιβλίων  με άμεση οδυνηρή  επίπτωση στις θεατρικές σκηνές και τον πολιτισμό της χώρας.
Και όλα αυτά χωρίς τη συμμετοχή της Πολιτείας ούτε με ένα ευρώ
Στο δρόμο αυτό δεν υπάρχει άλλο όπλο.
Μόνο η μαζική συμμετοχή και αντίδραση μπορεί να ανατρέψει αυτή την απόφαση .
Καλούμε τα μέλη και φίλους για άμεση συμμετοχή στις εκδηλώσεις διαμαρτυρίας σε αυτό το άδικο μέτρο για τον κόσμο της εργασίας.
                                              Για το ΚΕΠΚΑ ΝΑΟΥΣΑΣ-ΗΜΑΘΙΑΣ
                            Ο Πρόεδρος                                           Ο Γ. Γραμματέας
                            Δημ. Βογιατζής                                        Στ.  Μολύβα

Σάββατο 11 Φεβρουαρίου 2012

ΜΑΝΙΤΑΡΙΑ ΚΑΙ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΑΓΡΟΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Μετά από ενημέρωση που είχα από φίλο γεωπόνο, σας μεταφέρω τα παρακάτω:

Ο Έλληνας έχει μια μανία να τρώει λευκό εισαγόμενο μανιτάρι από την
Πολώνια γιατί πιστεύει ότι επειδή είναι λευκό είναι και αγνό.
Διαβάστε λοιπόν τι συμβαίνει.

Τις 2 βδομάδες των εορτών, πουλήθηκαν 200 τόνοι εισαγόμενου λευκού,
μπαγιάτικου, και ψεκασμένου με φορμόλη και χλωρίνη ( για να είναι
άσπρο) μανιταριού και ωφελήθηκαν 2 εταιρείες γερμανικών
συμφερόντων. Κατά το ίδιο διάστημα, πουλήθηκαν 30 τόνοι ολόφρεσκου
(ημέρας) Πλευρότους (ΤΕΛΕΙΩΣ ΒΙΟΛΟΓΙΚΟ) που παρήχθηκε από 45 μικρές
οικογενειακές γεωργικές μονάδες που μαζί με τους εργαζόμενους εκεί,
έδωσε «ψωμί» σε πάνω από 300 οικογένειες . Εάν συνέβαιναν αντίστροφα,
τότε αντί για 45 μονάδες θα ζούσαν 300 μονάδες και συνολικά με τους
εργαζόμενους πάνω από 4000 άτομα!!!!

Αυτό είναι ένα απλό μάθημα γεωργικής οικονομίας αλλά πολλαπλασιάστε το
Χ 5.000 ή 10.000 για να δείτε τι γίνεται και στους άλλους κλάδους της
γεωργίας.

Και όλα αυτά γιατί οι Έλληνες δεν γνωρίζουν ότι το «σκατολευκό»
μανιτάρι από την Πολωνία παράγεται πάνω σε κοτίσια κοπριά και για να
φαίνεται λευκό όταν έρχεται στην Ελλάδα (στην καλύτερη περίπτωση 5
ημερών μπαγιάτικα) ψεκάζεται με χλωρίνη και φορμόλη, ενώ το
πλευρότους απλά καλλιεργείται σε καθαρό ελληνικό άχυρο και είναι
τελείως βιολογικό !!!!
 

Τετάρτη 8 Φεβρουαρίου 2012

Οχι στην υποβάθμιση του νοσοκομείου της Νάουσας

ΚΕΝΤΡΟ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΩΝ ΝΑΟΥΣΑΣ-ΗΜΑΘΙΑΣ

                                             ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Παρ όλες τις προσπάθειες και επεμβάσεις που έγιναν για να μην υποβαθμιστεί το νοσοκομείο της πόλης μας, διαπιστώνουμε ότι η πρόθεση της κυβέρνησης και του Υπουργού Υγείας είναι αυτή που έχει προαποφασιστεί. Δηλαδή στο τέλος θα μας μείνει το κτίριο και οι προτομές των ευεργετών.
Oλοι μας γνωρίζουμε ότι το κόσμημα που ονομάζεται Νοσοκομείο, έχει κτιστεί και εξοπλιστεί  από τις δωρεές των Ναουσαίων. Αυτά όμως δεν τα καταλαβαίνουν ούτε η κυβέρνηση ούτε και η Τρόικα που μας κυβερνά τελευταία. 'Όλοι έβαλαν στόχο να εξοντώσουν τους πολίτες-καταναλωτές και να τους στερήσουν το δικαίωμα στην Υγεία και την περίθαλψη.
 Εμείς, σαν πολίτες  θα πρέπει να αντιδράσουμε και να τους αποδείξουμε ότι είμαστε ενωμένοι και συνειδητοποιημένοι, και δεν θα ανεχθούμε τον εμπαιγμό στο πολυτιμότερο αγαθό που έχουμε, την Υγεία.
Καλούμε τους πολίτες-καταναλωτές να συμμετέχουν σε κάθε εκδήλωση διαμαρτυρίας για την κατάσταση του ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟΥ ΜΑΣ.

Τρίτη 7 Φεβρουαρίου 2012

Δ.Τ.: Τριήμερο Καταναλωτή

KENTΡΟ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΩΝ ΝΑΟΥΣΑΣ-ΗΜΑΘΙΑΣ
Βενιζέλου 25
Τηλ.: 2332052152
H-ΤΑΧ.:kepkaima@otenet.gr
Blog: kepkaima.blogspot.com                 Νάουσα, 31-1-2012

                                      ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
       Πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη , Πέμπτη , και Παρασκευή 25-27 Ιανουαρίου το «Τριήμερο Καταναλωτή» στην αίθουσα εκθέσεων της Δημοτικής Βιβλιοθήκης της Νάουσας.
        Οι  πολίτες καταναλωτές είχαν την ευκαιρία να συζητήσουν με τα μέλη του Δ.Σ. του ΚΕΠΚΑ για θέματα καταναλωτών ( δικαιώματα για γυμναστήρια, ασφαλιστήρια, ελαττωματικά προϊόντα, μεταλλαγμένα, κινητή τηλεφωνία, υπερχρεωμένα κ.α) .
        Την Τετάρτη οι πολίτες παρακολούθησαν την ομιλία με θέμα «ΙΠΠΟΚΡΑΤΕΙΟΣ ΔΙΑΤΡΟΦΗ: ‘Ασε την τροφή να γίνει το φάρμακό σου, και φάρμακο να γίνει η τροφή σου»,  με εισηγητές την κα Ελένη Παναγιώτου, τεχνολόγο Γεωπόνο, και  κο Γιώργο Γαβρά , βιοκαταναλωτή, όπου έδωσαν τις εμπειρίες και τη γνώση για το μεγάλο αυτό Έλληνα γιατρό που στήριζε την θεραπεία του στην διατροφή και στην άσκηση του σώματος που ισχύει και στις μέρες μας αλλά η εφαρμογή τους είναι δύσκολη λόγω διαφορετικού τρόπου ζωής – διατροφής, καινούριες, εξωτικές τροφές , εφαρμογή  χημικών – τοξικών ουσιών κατά την καλλιέργεια και αποθήκευση φρούτων και λαχανικών, πρόσληψη μεγάλων δόσεων αντιβιοτικών και ορμονών κατά την εκτροφή των ζώων που προορίζονται για κατανάλωση, μεταλλαγμένη σόγια και καλαμπόκι στις ζωοτροφές. Στον επίλογο της ενδιαφέρουσας αυτής ομιλίας δόθηκε το μήνυμα πως μόνο ΜΕ  ΤΗΝ  ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΦΥΣΙΚΩΝ ΚΑΙ ΒΙΟΛΟΓΙΚΩΝ  ΠΡΟΙΟΝΤΩΝ  ΣΕ  ΟΣΟ  ΤΟ  ΔΥΝΑΤΟΝ  ΑΝΕΠΕΞΕΡΓΑΣΤΗ  ΜΟΡΦΗ θα μπορέσουμε να διατηρήσουμε την υγεία μας.   Με την σωστή διατροφή μπορούμε να καταπολεμήσουμε τις αιτίες  που μας προκαλούν τις ασθένειες  ενώ με την σύγχρονη ιατρική και τα φάρμακα καταπολεμούνται ΜΟΝΟ τα συμπτώματα.
         Την Πέμπτη   τα μέλη και φίλοι του ΚΕΠΚΑ είχαν την ευκαιρία να ακούσουν και να εκφράσουν τη άποψή τους στη είσήγηση του Προέδρου του ΑΑΟΣ «ΒΑΕΝΙ» κου Γιώργου Φουντούλη  με θέμα              « Ανάπτυξη μέσω κατανάλωσης τοπικών προϊόντων»
        Η ενδιαφέρουσα ανάπτυξη του θέματος του ομιλητή επικεντρώθηκε πως μόνο  με την ενεργοποίηση  των παρακάτω πέντε    ( 5) πυλώνων είναι δυνατόν να δημιουργηθεί το αίσθημα εμπιστοσύνης στους πολίτες καταναλωτές .
1) Στήριξη της εγχώριας οικονομίας – ενίσχυση της ρευστότητας στην ελληνική αγορά
2)Ενίσχυση του πρωτογενούς και δευτερογενούς τομέα της παραγωγής της χώρας μας
3) Εξασφάλιση εισοδήματος για τους Έλληνες εργαζομένους καθώς και δημιουργία νέων θέσεων εργασίας
4) Εγγυημένη ποιότητα των καταναλωτικών αγαθών και έλεγχος των τιμών
5) Η χώρα να αναπτύξει την αγορά της και απεξαρτηθεί από τα διεθνή εμπορικά καρτέλ τα οποία λυμαίνονται συγκεκριμένα προϊόντα             ( ζάχαρη, ηλιέλαιο κτλ ) και καθορίζουν τις τιμές με βάση σαφή κερδοσκοπικά στοιχεία.
Καταλήγοντας είπε πως :
        «Ο Έλληνας πολίτης δικαιούται αλλά και υποχρεούται σήμερα να καταναλώνει τοπικά αλλά και ελληνικά, διότι τα προϊόντα μας έχουν πολλά συγκριτικά πλεονεκτήματα, έναντι των εισαγόμενων.
        Με τον τρόπο αυτό, στηρίζουμε τον τόπο μας και δίνουμε ελπίδα στη χώρα που στην παρούσα χρονική συγκυρία βρίσκεται στη δίνη της παγκόσμιας χρηματοοικονομικής κρίσης.»

Την Κυριακή 29 Ιανουαρίου στο  «Στέκι  Νεολαίας» έγινε καθιερωμένη κοπή της βασιλόπιττας της Ένωσής μας και μετά από τις ευχές και ένα απολογισμό της δράσης της χρονιάς που πέρασε,  από τον πρόεδρο κο Δημήτρη Βογιατζή,  ακολούθησε η παραδοσιακή κοπή και μια μικρή δεξίωση για το καλό του Χρόνου. Στην εκδήλωση παρευρέθηκαν η κα   Μαρία Καρυδά εκ μέρους του Δήμου Νάουσας και ο Κος Γιάννης Καραγιαννόπουλος εκ μέρους του Οδοντιατρικού Συλλόγου Ημαθίας
Τυχερός της χρονιάς ήτανε ο κος Αθανάσιος Παπαδόπουλος ενώ τυχερός φορέας η Εκπαίδευση με εκπρόσωπο τον κο Κύρου Νικόλαο.




















Δ.Τ.: Εταιρίες ενημέρωσης οφειλετών

ΚΕΝΤΡΟ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΩΝ ΝΑΟΥΣΑΣ-ΗΜΑΘΙΑΣ
Βενιζέλου 25 – Ναουσα
Τηλ.: 2332052152
Blog. Kepkaima.blogspot.com                        Nάουσα, 7-2-2012
                       
                                 
                                       ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ


Σας στέλνουμε απόφαση της Γεν. Γραμματείας Καταναλωτή που αφορά το νέο καθεστώς λειτουργίας για τις εταιρίες ενημέρωσης οφειλετών , τις γνωστές ενοχλητικές , εκφοβιστικές και εκβιαστικές εταιρίες. Παραμένει το αίτημα να σταματήσουν να ενοχλούνε οφειλέτες που είναι στο δικαστικό στάδιο του νόμου για τα υπερχρεωμένα νοικοκυριά. ( Ν 3869/2010)


ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ
ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ



Ημερομηνία: Kυριακή, 5 Φεβρουαρίου 2012

Θέμα: Νέο καθεστώς λειτουργίας για τις εταιρείες ενημέρωσης οφειλετών («εισπρακτικές εταιρίες»)

Ο  Γενικός Γραμματέας Καταναλωτή Δημήτρης Σπυράκος, με αφορμή τη δημοσίευση του ν. 4038/2012 «Επείγουσες ρυθμίσεις που αφορούν την εφαρμογή του μεσοπρόθεσμου πλαισίου δημοσιονομικής στρατηγικής 2012-215» (ΦΕΚ 14 Α’),  ο οποίος στο  άρθρο 36 εμπεριέχει διατάξεις που τροποποιούν και συμπληρώνουν τον ν. 3758/2009 για τις «Εταιρείες Ενημέρωσης οφειλετών για ληξιπρόθεσμες απαιτήσεις», δήλωσε για την ενημέρωση των καταναλωτών που υφίστανται αντίστοιχες οχλήσεις,  τα ακόλουθα: 
«Οι νέες διατάξεις για την λειτουργία των εταιρειών ενημέρωσης οφειλετών (εισπρακτικές εταιρείες) θεσπίζουν συγκεκριμένους περιορισμούς και καθιερώνουν  μηχανισμούς ελέγχου που ενισχύουν την προστασία της ιδιωτικής σφαίρας και το σεβασμό της προσωπικότητας των πολιτών από πρακτικές παρενόχλησης.  Ειδικότερα, οι σημαντικότερες αλλαγές είναι οι ακόλουθες:
1) Οι εταιρείες  μπορούν να αρχίσουν τις τηλεφωνικές επικοινωνίες για την ενημέρωση του οφειλέτη για ληξιπρόθεσμη απαίτηση μετά την πάροδο δέκα ημερών από την ημέρα που αυτή κατέστη ληξιπρόθεσμη.
2) Προσδιορίζεται ένα συγκεκριμένο ωράριο για την επικοινωνία με τον οφειλέτη (9.00 έως 20.00) που περιορίζεται στις εργάσιμες μόνο ημέρες.
3) Η επικοινωνία καταγράφεται και τηρείται για ένα  έτος προκειμένου να ελέγχεται η παραβίαση του νόμου σε περίπτωση καταγγελίας. Το περιεχόμενο της καταγραφής δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε βάρος του οφειλέτη. Ο οφειλέτης ενημερώνεται για την καταγραφή και το σκοπό της.
4) Οι εταιρείες παροχής τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών οφείλουν να χορηγούν χωρίς επιβάρυνση στον  οφειλέτη ή, μετά από καταγγελία του οφειλέτη, στην Γενική Γραμματεία Καταναλωτή, εντός δέκα ημερών από την ημερομηνία υποβολής της αίτησης, κατάσταση  με τα συναφή δεδομένα κίνησης των τηλεφωνικών συνδέσεων καθώς και τα αναγνωριστικά στοιχεία του κατόχου της τηλεφωνικής παροχής από την οποία πραγματοποιήθηκε η επικοινωνία με τον οφειλέτη προκειμένου να ελεγχθεί  καταγγελία για παραβίαση του νόμου.
5) Οι εταιρείες ενημέρωσης είναι υποχρεωμένες να τηρούν ηλεκτρικό αρχείο τηλεφωνικών επικοινωνιών ενημέρωσης στις οποίες προβαίνουν προς τον οφειλέτη  και να χορηγούν τα στοιχεία αυτά στον οφειλέτη ή στη Γενική Γραμματεία Καταναλωτή, όταν τους ζητηθεί.
6) Οι διατάξεις για την προστασία των οφειλετών εφαρμόζονται όχι μόνο στις εταιρείες ενημέρωσης αλλά και στους ίδιους τους δανειστές (π.χ. πιστωτικά ιδρύματα) όταν προβαίνουν σε επαναλαμβανόμενη ενημέρωση.
7) Πέραν της εταιρείας ενημέρωσης που έχει εγγραφεί στο σχετικό μητρώο της Γενικής Γραμματείας Καταναλωτή, απαγορεύεται σε οποιοδήποτε άλλο φυσικό ή νομικό πρόσωπο να προβαίνει σε ενημέρωση οφειλετών.
8) Εξασφαλίζεται η δυνατότητα επιβολής κυρώσεων, μεταξύ άλλων και από την Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα, σε όλους όσοι παραβιάζουν  τις διατάξεις του νόμου, και όχι μόνο στις εταιρείες ενημέρωσης.
Επισημαίνεται ότι προς τις υποχρεώσεις 3, 4 και 5 οι εταιρείες ενημέρωσης οφειλετών θα πρέπει να έχουν συμμορφωθεί στην τήρησή τους μέσα σε δύο μήνες από τη δημοσίευση του νόμου (δηλαδή μέχρι 2.4.2012).
Πλέον οι καταγγελίες των οφειλετών για  συνεχείς την ίδια ημέρα ή σε συνεχόμενες ημέρες τηλεφωνικές οχλήσεις ή για οχλήσεις με παραπλανητικό ή απειλητικό ή οποιοδήποτε άλλο αθέμιτο περιεχόμενο ή οχλήσεις που συνεχίζονται και όταν λ.χ. ο οφειλέτης έχει προσφύγει στη δικαιοσύνη για ρύθμιση των οφειλών του,  θα μπορούν  να ελέγχονται κατά εφικτό και αποτελεσματικό τρόπο, να επιβάλλονται στους παραβάτες  οι προβλεπόμενες κυρώσεις και να  διασφαλίζεται η τήρηση της νομοθεσίας. Ο πολίτης μπορεί πλέον να έχει ουσιαστική  προστασία από οποιονδήποτε κι αν προέρχεται η αθέμιτη και παραπλανητική πρακτική, είτε δηλαδή πρόκειται για «εισπρακτική εταιρεία», πιστωτικό φορέα ή οποιονδήποτε τρίτο.
Η Γενική Γραμματεία Καταναλωτή, στην οποία οι καταναλωτές μπορούν να ζητούν ενημέρωση και να υποβάλλουν τις καταγγελίες τους (τηλ. γραμμή 1520),  διαθέτει πλέον, με την συνεργασία του θιγόμενου πολίτη,  τα αναγκαία μέσα ελέγχου και επιβολής για την προστασία της προσωπικής  σφαίρας των καταναλωτών από αθέμιτες εισπρακτικές οχλήσεις».



Τετάρτη 1 Φεβρουαρίου 2012

Ανθρακικό Αποτύπωμα

Του Δημήτρη Σωτηρόπουλου
Γενικού Διευθυντή της DS Consulting

Το περιβάλλον και οι υπηρεσίες που αναπτύσσονται γύρω από αυτό αποτελούν στις μέρες μας τον κανόνα της νέας παγκόσμιας τάσης, στη σχέση μεταξύ παραγωγών προϊόντων και καταναλωτών. Η χρήση περιβαλλοντικών ενδείξεων στα πλαίσια της εταιρικής κοινωνικής ευθύνης των επιχειρήσεων και του «πράσινου» μάρκετινγκ, έχει δημιουργήσει ένα νέο τομέα, μέσα στον οποίο αναπτύσσονται συνεχώς καινούρια μοντέλα υπηρεσιών. Ένας όρος που έχει κάνει ήδη την εμφάνισή του τα τελευταία χρόνια στο πλαίσιο της «πράσινης» ανάπτυξης και της ευαισθητοποίησης των καταναλωτών, είναι και το Ανθρακικό Αποτύπωμα (Carbon Footprint). Το Ανθρακικό Αποτύπωμα ωστόσο περιορίζεται στα καταναλωτικά αγαθά (προϊόντα και υπηρεσίες) και δεν αναφέρεται στις επιχειρήσεις και τους οργανισμούς που τα παράγουν ως σύνολο.
Τι είναι το Ανθρακικό Αποτύπωμα;
Πρόκειται για το σύνολο των εκπομπών των αερίων του φαινομένου του θερμοκηπίου (Green House Gases – GHG) που παράγονται άμεσα ή έμμεσα κατά τα διάφορα στάδια του κύκλου ζωής (lifecycle) ενός προϊόντος – δηλαδή την παραγωγή, επεξεργασία, μεταφορά, πώληση, χρήση από τον καταναλωτή και απόρριψη. Το αποτέλεσμα αυτών των υπολογισμών εκφράζεται σε μια μονάδα μέτρησης, το ισοδύναμο διοξειδίου του άνθρακα (CO2e), για λόγους απλοποίησης της επικοινωνίας. Στον υπολογισμό του ανθρακικού αποτυπώματος λαμβάνονται υπόψη και τα έξι αέρια του θερμοκηπίου του Πρωτοκόλλου του Κυότο: το Διοξείδιο του άνθρακα (CO2), το Μεθάνιο (CH4), το Μονοξείδιο του Αζώτου (N2O), οι Υδροφθοράνθρακες (HFCs), οι Υπερφθοράνθρακες (PFCs) και το Εξαφθοριούχο θείο (SF6).
Είναι μόνο μάρκετινγκ;
Το Ανθρακικό Αποτύπωμα συνήθως αναφέρεται στις ετικέτες των προϊόντων με μια απόλυτη τιμή σε γραμμάρια ή κιλά CO2 που έχει υπολογιστεί ότι εκλύονται ανά μονάδα προϊόντος σε όλο τον κύκλο ζωής του, από την παραγωγή των υλικών έως και την τελική απόρριψη ή ανακύκλωσή του.
Σε κάθε περίπτωση αποτελεί έναν περιβαλλοντικό ισχυρισμό, δηλαδή οι επιχειρήσεις επικοινωνούν προς τους καταναλωτές ένα μήνυμα που αφορά την προστασία του περιβάλλοντος, όμως δε μένει μόνον εκεί. Ορισμένα Πρότυπα για τον υπολογισμό του Ανθρακικού Αποτυπώματος θέλουν οι εταιρείες να αναπτύσσουν σχέδια για τη μείωση του αποτυπώματος των προϊόντων σε βάθος χρόνου. Αυτές οι δράσεις οι οποίες μπορεί να αφορούν αλλαγές στην κατανάλωση ενέργειας, χρήση νέων τεχνολογιών φιλικών προς το περιβάλλον, αλλαγές στις συσκευασίες των προϊόντων, χρήση Α’ υλών με λιγότερες ανάγκες σε μεταφορές (έμφαση σε τοπικούς προμηθευτές), έχουν ως αποτέλεσμα τη σε βάθος χρόνου μείωση του Ανθρακικού Αποτυπώματος και συνεπώς ευεργετικές συνέπειες για το περιβάλλον. Το Ανθρακικό Αποτύπωμα δεν είναι μόνο μάρκετινγκ, αλλά παρέχει ουσιαστικά οφέλη για την κοινωνία, και πολλές επιχειρήσεις έχουν αρχίσει να αντιλαμβάνονται τη σημασία της αλληλεπίδρασης με τους καταναλωτές.
Τι μπορεί να προσφέρει το Ανθρακικό Αποτύπωμα;
Στη Μεγάλη Βρετανία, ορισμένες πολύ ισχυρές επιχειρήσεις έχουν ήδη ξεκινήσει τον υπολογισμό του Ανθρακικού Αποτυπώματος των προϊόντων τους, με τα κίνητρα και τα τελικά αποτελέσματα να ποικίλουν ιδιαίτερα. Η PEPSICO, υπολόγισε το αποτύπωμα για λογαριασμό της θυγατρικής της Walkers, η οποία παράγει πατατάκια, και αποκάλυψε μια απρόσμενη ευκαιρία για την εξοικονόμηση ενέργειας. Μειώνοντας το χρόνο επεξεργασίας του προϊόντος (τηγάνισμα) πέτυχε ετήσια εξοικονόμηση άνω του 1 εκ. λιρών και ταυτόχρονη μείωση του Ανθρακικού Αποτυπώματος από τη μείωση στην κατανάλωση ενέργειας.
Η αλυσίδα λιανικής TESCO έχει υπολογίσει έως σήμερα το Ανθρακικό Αποτύπωμα περισσότερων από 500 προϊόντων της και φιλοδοξεί να κάνει το ίδιο και για τα υπόλοιπα 70.000 προϊόντα της! Η TESCO είναι από τις πρώτες εταιρείες παγκόσμια η οποία έχει συνδέσει άμεσα την εταιρική  κοινωνική της ευθύνη με την προστασία του περιβάλλοντος και στην προσπάθεια αυτή, επιθυμεί να εμπλέξει και τους πελάτες της.
Άλλο παράδειγμα αποτελεί η αμερικανική εταιρεία κατασκευής των casual ενδυμάτων  Levi Strauss. Από τον υπολογισμό του Ανθρακικού Αποτυπώματος  στα τζιν της σειράς LEVI’S 501, διαπιστώθηκε ότι το 57% του αποτυπώματος άνθρακα οφείλεται στις εκπομπές που σχετίζονται με το πλύσιμο τους από τον καταναλωτή. Το πλύσιμο σε κρύο νερό υπολογίστηκε ότι μειώνει τις εκπομπές κατά τη φάση της χρήσης κατά 90%.
Τέλος, παρεμφερής διαπίστωση έγινε από την COCA COLA Company στο Ηνωμένο Βασίλειο όπου το Ανθρακικό Αποτύπωμα έδειξε μειωμένο ποσοστό ανακύκλωσης των συσκευασιών από τους καταναλωτές. Η εταιρεία προχώρησε σε μια 2ετή εκτεταμένη καμπάνια ευαισθητοποίησης των καταναλωτών για τη σημασία της ανακύκλωσης.
Που μας οδηγεί η ένδειξη του Ανθρακικού Αποτυπώματος στα καταναλωτικά αγαθά;
Σήμερα, η ευαισθητοποίηση των καταναλωτών για θέματα που σχετίζονται με την προστασία του περιβάλλοντος αυξάνεται συνεχώς και η μέτρηση του Ανθρακικού Αποτυπώματος είναι μια σοβαρή διεργασία που βοηθά τις επιχειρήσεις να μειώσουν τα κόστη τους, να διαχειριστούν περιβαλλοντικούς κινδύνους και να ενισχύσουν την εταιρική τους φήμη. Σε κάθε κλάδο από την παραγωγή τροφίμων μέχρι τις τραπεζικές υπηρεσίες, οι καταναλωτές θέλουν να κάνουν επιλογές μεταξύ προϊόντων και υπηρεσιών που δεσμεύονται να μειώσουν τις περιβαλλοντικές τους επιπτώσεις.
Ήδη μελέτες που έρχονται στο φως σε διάφορες Χώρες, υποστηρίζουν ότι οι καταναλωτές ενδιαφέρονται όλο και περισσότερο για τις επιπτώσεις των προϊόντων στο περιβάλλον και τα προϊόντα με μικρό ανθρακικό αποτύπωμα αναμένεται να επηρεάσουν το τι καταλήγει τελικά στο καλάθι τους. Το Ανθρακικό Αποτύπωμα είναι ένα σημαντικό εργαλείο στα χέρια των καταναλωτών για την άσκηση πίεσης προς τις επιχειρήσεις, ώστε να βελτιώσουν τις περιβαλλοντικές τους επιδόσεις. Ως τάση, κερδίζει έδαφος με πολύ γρήγορους ρυθμούς στις περισσότερες αναπτυγμένες Χώρες και αυτό γιατί είναι ένας τρόπος για απ’ ευθείας επικοινωνία μεταξύ εταιρειών και καταναλωτών. Ο κόσμος ανησυχεί και αντιδρά για την κλιματική αλλαγή και το Ανθρακικό Αποτύπωμα δίνει τη δυνατότητα να μεταφράσει την ανησυχία σε πίεση προς αυτούς που είναι περισσότερο υπεύθυνοι.

Γνωρίζετε για τη δράση του Κέ.Π.Κα.;